רואה חשבון לעוסק מורשה- רו”ח חג’ג’
החלטתם לפתוח עסק חדש? ברכות.
שינויים מבניים והחלטות ניהוליות בעסק הביאו אתכם להחלטה שצריך להחליף רואה חשבון? טוב, גם זה קורה לפעמים…
כל עסק עצמאי, זקוק לפונקציה מקצועית שתהיה אמונה על הנושאים החשבונאיים ועל ייצוג העסק מול רשויות המס. רואה החשבון, גם בעסק קטן של יחיד, מהווה חלק חשוב וחיוני במהותו.
טרם הקמת עסק חדש או רגע לפני החלפת משרד רואה חשבון בעסק קיים, מומלץ להתייעץ עם רואה חשבון לעוסק מורשה שיסייע לכם בקבלת ההחלטות ויכוון אותכם בדרך הנכונה. בשיחה קצרה ובדיקת צרכים מקצועיים, רואה חשבון יוכל לתת הכוונה מלאה לפלטפורמה הנכונה של העסק.
רואה חשבון- עוסק מורשה
ישנם מספר פלטפורמות לניהול עסק מבחינה חשבונאית- אחת מהן היא התנהלות מול רשויות המס. כל פלטפורמה נקבעת ע”י חיזוי היקף הפעילות הכלכלית של העסק וקריטריונים נוספים. על מנת לקבל תעודת עוסק מורשה יש לעמוד במספר תנאים:
- מחזור ההכנסות של העסק עולה על 99,893 ש”ח בשנה.
- עיסוק באחד המקצועות שאינם מאפשרים לו להיות עוסק פטור כגון: אדריכלים, טכנאים, כלכלנים, יועצים, עורכי דין, רו”ח, שמאיים, רופאים ועוד.
- חבות גביית מע”מ על כל עסקה שמבצע עוסק מורשה.
- עוסק מורשה חייב בדיווחים לרשויות המס באופן שוטף לאורך שנת המס (דיווח חודשי או דו חודשי, בהתאם לגודל העסק).
לעסקים שהינם עוסקים מורשים ישנן התחייבויות לרשויות המס. ההתחייבויות הנ”ל מטופלות ע”י משרד רואה חשבון המוסמך לכך, והינו מייצגו הרשמי של העסק מול הרשויות. בהתאם לגודל העסק, היקף הפעילות ומורכבותו מותאם הטיפול וגם עלות שכר הטרחה החודשי (לדוגמה: עוסק שמעסיק עובדים, זקוק גם לשירות הפקת תלושי שכר לעובדים ועוד).
יריית הפתיחה תהיה פתיחת התיקים ברשויות המס (מע”מ, מס הכנסה, והמוסד לביטוח לאומי). מעורבותו של רואה חשבון בימים הראשונים של פתיחת העסק היא חשובה ואף קריטית משום שהוא יכול לקצר משמעותית את זמן פתיחת התיקים ברשויות המס ובתקופת זמן קצרה יכול להשיג תעודת עוסק מורשה. חלק מהפעולות ניתן לעשות באופן עצמאי, אך לא מומלץ לעוסקים ללא ניסיון וללא היכרות עם המערכת, להתמודד לבדם מול הרשויות. צוות המשרד של רואה החשבון מתורגל, מכיר את הנפשות הפועלות ברשויות ומיומן בפעולות אלו.
השלב הבא הוא ההתנהלות השוטפת של בעל העסק מול המשרד המטפל בהתאם לתיאום ציפיות וקביעת סדרי עבודה: מועד הגשת החומרים לצורך דיווחים שונים אחת לחודש/ חודשיים, תשלומים למוסדות שונים בזמן על מנת להימנע מתשלום קנסות בגין איחור בתשלום או בהגשת הדו”ח (למשל, במקרה והעוסק מעסיק עובדים, עליו לנכות משכרם את דמי ביטוח לאומי ומס הכנסה ולהעבירם למוסדות הנ”ל עד 15 בכל חודש). המשרד אחראי על ניהול תקין של ספרי העסק, מילוי נכון של דוחות והגשתם בזמן לרשויות.
עלות רואה חשבון לעוסק מורשה
קשה מאוד לשים את האצבע על סכום מדויק, ישנה קשת רחבה של מחירים התלויים במשתנים רבים: גודל העסק, היקף המחזור, האם העסק מעסיק עובדים או מדובר בעסק של אדם אחד וכו’.
ניתן למצוא במנועי החיפוש באינטרנט מספר טבלאות ונתונים המציינים סכומים, אך קשה לנבא או להעריך מחיר אחיד ומדויק לכל אחד, בעיקר מכיוון שקיימים הרבה משתנים המשפיעים על שכר הטרחה, כולל המוניטין של משרד המטפל בלקוח והשירותים והכלים אותם הוא מעניק ללקוחותיו.
שכר הטרחה נגבה בכל חודש בגין שירותי הנהלת חשבונות ושכר. בנוסף לעלות החודשית, קיימת עלות שנתית בגין הכנה והגשת דו”ח שנתי לרשויות המס דוח שיכול להגיע לכמה אלפי שקלים.
משרד רואי חשבון חג’ג’ ושות’
משרדנו מספק מגוון רחב של שירותים: חשבות שכר, הנהלת חשבונות, דוחות כספיים לחברות, ביקורת דוחות כספיים לחברות, ייעוץ ותכנון מס, סיוע בקבלת הלוואה בערבות המדינה, דוחות שנתיים ליחידים, בדיקת החזרי מס, תיאומי מס, הצהרת הון, מיסוי בינלאומי ועוד.
המשרד הוקם על ידי רו”ח ליאם חג’ג’, בוגר המחלקה לכלכלה וחשבונאות באוניברסיטה הפתוחה. את לימודיו סיים בהצטיינות יתרה. רו”ח ליאם חג’ג’ צבר ניסיון רב במשרדי רואי חשבון המובילים במשק המתמחים בביקורת דוחות כספיים, ביקורת פנימית וביקורת חקירתית. ליאם בעל ניסיון משמעותי בביקורת ובעריכת דוחות כספיים לחברות ובתחום המיסוי לחברות וליחידים.
לקוחות רבים מספרים על שביעות רצונם מהשרות במשרד, ומדגישים את משב הרוח הרענן שמאפיין את המשרד וצוותו, לצד המקצוענות והחתירה למיקסום הרווחים וההצלחה של הלקוחות.
עוסק מורשה?
פנה אלינו בטלפון 073-374-4594, משרדינו ממוקם במגדלי הארבעה (מגדלי חג’ג’), ברחוב הארבעה 28, תל אביב.
לא ניתן לקבוע מראש עלויות, שכן הן תלויות במספר רב של גורמים כמו מחזורי עסקאות, הענף שבו פועל העסק, העסקת עובדים ועוד. צרו איתנו קשר לקבלת הצעת מחיר מדויקת ומותאמת אישית לעסק שלכם.