רואה חשבון לעסקים – כל מה שאתם צריכים לדעת
שנת 2020, אופיינה במשבר כלכלי חמור. בעקבות מגפת הקורונה, היו בישראל 621,297 עסקים פעילים, מתוכם 419,654 עסקים קטנים (עוסק פטור או עוסק מורשה). זהו מספר גדול בקנה מידה בינלאומי ויחסית לגודל האוכלוסייה בישראל. במדינה בה הפעילות הכלכלית ערה ודינמית, בכל שנה נפתחים ונסגרים עשרות אלפי עסקים. בישראל, למרות משבר הקורונה בו נסגרו מעל 40,000 עסקים, נפתחו 45,000 עסקים חדשים.
אחד הרבדים החשובים בכל עסק הוא ההיבט הפיננסי והחשבונאי. ישנן פעולות פנימיות בתוך העסק שעליהן אחראי בעל העסק או נציגיו (הנהלת חשבונות, חשב וכו’) וישנן פעולות חיצוניות כגון פעילות מול רשויות המס, אותן מבצע משרד רואה חשבון מוסמך שהינו מייצגו הרשמי של העסק.
חשיבות ניהול כלכלי של העסק
חלק אינטגרלי מניהולו התקין והשוטף של העסק הוא ניהול מבוקר של כל המערך הכלכלי שלו, על חשבונותיו ומשאביו השונים. עסק קטן כעסק גדול, כולם זקוקים לפיקוח ובקרה על הכנסותיהם ועל הוצאותיהם, תוך שאיפה ליצירת מאזן חיובי, הקטנת שיעור המס לתשלום בדרך חוקית ואפס טעויות מול רשויות המס.
תקשורת תקינה בין העסק לבין רואה החשבון משפיעה באופן ישיר על הישגיו של העסק, באופן כללי ובאופן כלכלי בפרט. לפיכך, חשוב מאוד ואף קריטי לבחור במשרד רואה חשבון שמתאים לצרכי העסק, משרד שיודע לספק לו מטריה מקצועית בכל קשת הצרכים הפיננסיים, החשבונאיים והרגולטוריים מול רשויות המס.
רואה חשבון מקצועי- כיצד בוחרים
רואה חשבון הוא איש מקצוע שלמד במשך 4 שנים במוסד אקדמאי ולאחר מכן עבר התמחות בראיית חשבון במשך שנתיים לפחות, צלח את כל בחינות לשכת רואי החשבון ועמד בתנאים נוספים, בהתאם לחוק רואי החשבון. תפקידו של רואה החשבון הוא לבקר את הפעילות העסקית של העסק ולייעץ בענייני מס והתנהלות עסקית כלכלית תקינה שתביא להצלחתו של העסק. כמו כן, רואה חשבון גם מייצג את העסק מול רשויות המס ודואג למצות את מלוא זכיותיו של העוסק.
ישנם מספר מדדים חשובים לבחירת משרד רואה חשבון לעסק שלכם, ביניהם:
- מיקום גיאוגרפי- בעידן של היום, שיא תקופת הקורונה, המרכיב הפך לשולי יותר שכן הכל ניתן לבצע באופן מקוון ודיגיטלי. מומלץ לבחור משרד ש”שוחה” בסביבה דיגיטלית ולא שייך לאסכולה הישנה.
- ניסיון מקצועי וותק- אנו ממליצים לבחור משרד עם וותק של לפחות 10 שנים, משרד שמכיר ומקושר לגופים ולרשויות הרלוונטיות.
- גודל משרד והיקף עבודה – בחרו משרד עם יכולת לטפל במגוון רחב של לקוחות בגודל עסקים משתנה (מעסק של יחיד ועד לחברות גדולות ומורכבות).
- היקף השירותים שהמשרד מספק: חפשו משרד שיכול לתמוך במספר מקסימלי של שירותים ולא משרד נישתי: דוחות שנתיים, ייעוץ ותכנון מס, חשבות שכר, הצהרות הון, הנהלת חשבונות, הלוואות בערבות המדינה, דוחות כספיים, החזרי מס, תיאומי מס ועוד.
- יחס אישי ושירותיות- שרות טוב מהווה חלק חשוב מאוד בהחלטה כמו גם התקשורת שלכם עם צוות המשרד, לאמינות ולנאמנות של המשרד לעסק יש חשיבות מכרעת.
משרד רואי חשבון חג’ג’ ושות’
המשרד מספק מגוון רחב של שירותים: חשבות שכר, הנהלת חשבונות, דוחות כספיים, ייעוץ ותכנון מס, סיוע בקבלת הלוואה בערבות המדינה, דוחות שנתיים, בדיקת החזרי מס , תיאומי מס, הצהרות הון, ייעוץ עסקי, תכנון מס ועוד.
המשרד הוקם על ידי רו”ח ליאם חג’ג’, בוגר המחלקה לכלכלה וחשבונאות באוניברסיטה הפתוחה. את לימודיו סיים בהצטיינות יתרה. ליאם צבר ניסיון רב במשרדי רואי חשבון המובילים המתמחים בביקורת דוחות כספיים, ביקורת פנימית וביקורת חקירתית. המשרד בהובלתו של רו”ח ליאם חג’ג’ בעל ניסיון משמעותי בביקורת ובעריכת דוחות כספיים לחברות ובתחום המיסוי לחברות וליחידים.
הייחודיות של המשרד חג’ג’ ושות’ היא נגישות ומתן יחס אישי לכל לקוח גדול כקטן, ליווי וייעוץ צמודים לאורך כל הדרך. מדובר במשרד צעיר וחדשני, בעל אמצעים טכנולוגיים מתקדמים אשר מקלים על הלקוח ותורמים רבות להצלחתו של העסק.
בעל עסק?
פנה אלינו בטלפון 073-374-4594. משרדנו ממוקמים במגדלי הארבעה (מגדלי חג’ג’), ברחוב הארבעה 28, תל אביב.